Smink, inte smink?

En sak som jag har tänk på jätte länge nu är, varför ska man alltid sminka sig så fort man ska någonstans? Varför liksom? Är man inte snygg och attraktiv annars? Måste det på en hel burk smink för att man ska bli snygg??? Visst sminkar jag mig ibland, men vafan gör man det för egentligen.. Helt onödigt enligt mig. Mascara kan vara fint men man är väl exakt lika fin (om inte finare) utan den lilla mascaran på ögonen? Och all denna jävla idominsalva som kletas på 4cm utanför läpparna?? Hur snyggt är de, hallå eller?!! Liksom jag tänker bara på alls dessa små söta flickor som är 10-12 år!!! Dom sminkar ju sig med allt, ja gud vet va. Jag kan inte ens namnet på allt som dom kletar in ansiktet med.. Kan det vara så bra för ansiktet? :/ Om man ska sminka sig så kan man väl iallafall vänta lite å inte börja så tidigt? Vid 10 är man ju bara ett litet vackert barn som ska vara ute och leka med kompisar. Inte sminka sig helt svart i ansiktet för att mamma eller pappa ber dom att gå 3 meter utanför dörren och slänga skräp.!! Vart är världen påväg?


Ett exempel på all denna smink är ju denna bilden!
Hur snyggt är de??
Kan ju knappt hålla ögonen öppna!



Ett annat exempel är ju denna bilden..
Kjolar/linnen som slutar så man ser hela muttan vafan! Helt sjukt..
Och svarta i fejset... Väldigt sexigt om jag får säga de själv faktiskt!!!NOT!!!


Nog om detta nu, tycker synd om flickornas ansikte och deras kroppar när dom går klädda så!!
MenMen, det är vad jag tycker.
Vad tycker ni läsare!??
Skriv gärna och berätta vad ni tycker :)



                                                                                                             Puss & Kärlek<3

Kommentarer
Postat av: karoline pååg

Helt rätt emelie, man skall inte behöva sminka sig för att se fin ut. var den du är och gör dig inte till någon. folk får respektera dig som du är .

det tycker jag iallafall. och även dom unga som du säger skall absolut inte börja så tidigt.

plus jag tycker det räcker med maskara .

Häälsningar karoline :)

2009-12-04 @ 19:38:09
Postat av: EMPNANNNNN :)<3

FJÅRZ <3

2009-12-04 @ 19:42:51
Postat av: Annelie

Håller med, visst att man sminkar sig, men då kan väl hålla sig så det ser normalt ut.. vad är meningen med att se svart ut i ansiktit mot resten av kroppen ? de är ju inte de snyggaste man sett i sina dar! Och bilden med mascaran ? seriöst, de finns inte ord!

2009-12-04 @ 20:06:36
Postat av: Joanna

Ja, jag håller med dig. Men idag lever vi, tyvärr, i ett samhälle där smink ses som någt naturligt. Nästan naturligare att vara sminkad än att vara osminkad. Bilden med mascarna ser ju helt... grotesk ut.

2009-12-04 @ 20:09:44
URL: http://anotherworkofart.blogg.se/
Postat av: timmy

jag hade :D

2009-12-05 @ 16:17:14
Postat av: charis

Jag började sminka mig jätte tidigt, i 2an på lågstadiet, visst kan jag tycka att det är hemskt men samtidigt så har det inte skadat mig ett dugg. Jag ska inte sticka under stolen att jag gillar smink, däremot gillar jag inte partille johnnys smink eller fjortis smink. Men lite smink kan göra att man blir glad och känner sig finare, det är en utsmyckning. Men kan man inte hålla det måttligt bör man avstå!

2009-12-07 @ 08:37:14
URL: http://moacharisveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0