fråga till er!

Jag vill bara börja med att säga det att jag har absolut inget emot unga mammor :) Det är jätte vackert och fint med barn! 
Vill själv vara en ung mamma <3
Men är lite nyfiken hur ni ser på detta med att vara ung mamma!?


14,15,16,17,18 år & mamma?

Det står ju nästan alltid någonstans, 14 år & mamma, 16 år & mamma, 18 år & mamma!.Visst det finns unga mammor som är jätte duktiga och verkligen klarar sig när dom får barn som 16 åringar. Jag säger inte att det är fel, utan jag undrar lite hur man tänker med boende, pengar, jobb,framtid m.m.
Jag förstår att abort är jätte svårt, jag vet själv utav egen erfarenhet. Abort är ett svårt beslut. Men de har iaf hjälp mig. Man tänker nog inte på vilket stort ansvar man faktiskt har för detta lilla liv. Det är ju ingenting som man bara lämnar bort efter några dagar eller veckor när allt börjar bli svårt och jobbigt! Det är ju faktiskt ett liv som man sätter till världen. Ingen lite docka.....Man har ansvar för detta liv i minst 18 år framåt! Detta är någonting som man inte tänker på när man är 14, 15, 16, 17 år och blir gravid... Det som kommer upp i huvet är nog att allt är så gulligt å pluttisnutt, och att föräldrarna hjälper till och att man kommer att klara sig fint. Men är det verkligen så?? Som jag sa innan med gymnasiet så tycker jag personligen att de blir mycket bättre om man skaffar barn när man har gått ur gymnasiet för då finns de en möjlighet att plugga vidare eller skaffa jobb när barnet bli såpass gammalt att dekan börja på dagis. Jag kan förstå att just för stunden när man får veta att man är gravid så känner man lycka och man blir glad och man börjar planera m.m. Men tänker man på pengar och boende. Och hur dyrt allt faktiskt blir. ---->> barnvagn, blöjor, kläder, välling och sånt? Det är ju verkligen inte gratis!!!! Tyvärr!...
(bild lånad från google.se)


En fråga till er!

*Hur tänker ni om detta med att bli mamma tidigt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0